Wideodomofony IP Derso w domu jednorodzinnym

Wykonanie instalacji domofonowej w oparciu o technikę IP otwiera przed nią zupełnie nowe możliwości, m.in. przekierowanie rozmowy z domofonu na telefon komórkowy i dostęp do jego wszystkich funkcji (rozmowa, otwieranie drzwi, podgląd obrazu z kamery) przez aplikację na smartfonie (Andorid, iOS).

Derso domofony IP w domu jednorodzinnym

Praktycznie każdy nowo budowany dom jednorodzinny jest wyposażony w instalację sieciową. Decydując się na Domofon IP ograniczamy liczbę oddzielnych instalacji teletechnicznych w budynku i eliminujemy konieczność okablowania pod osobną instalację domofonową. Domofony IP komunikują się z urządzeniami (telefon IP, komputer, telefon komórkowy) pracującymi w sieci lokalnej (LAN) lub przy użyciu centrali VoIP z dowolnym urządzeniem podłączonym do Internetu, nieważne w jakim miejscu świata się ono znajduje.

„Domofony IP Derso mogą przekierować każdą rozmowę na telefon komórkowy lub jedynie w przypadku gdy żaden z domowników nie odbierze jej na panelu wewnętrznym.”

W przypadku domu jednorodzinnego, najciekawszą możliwością Derso jest zdalny dostęp do funkcji domofonu (prowadzenie rozmowy i otwieranie bramy/drzwi) z telefonu komórkowego, stacjonarnego lub internetowego. Domofony IP Derso mogą przekierować każdą rozmowę na telefon komórkowy lub jedynie w przypadku gdy żaden z domowników nie odbierze jej na panelu wewnętrznym. Przekierowanie rozmowy odbywa się za pomocą zewnętrznego serwera VoIP. Korzystając z urządzeń mobilnych użytkownik może prowadzić rozmowę i otworzyć drzwi z dowolnego miejsca  na Ziemi.
Co więcej, dla wideodomofonów IP Derso powstała dedykowana aplikacja, umożliwiająca wykorzystanie smartfonów pracujących w jednej sieci lokalnej z domofonem IP jako terminali komunikacyjnych. Komunikacja w sieci LAN odbywa się w modelu peer-to-peer, bez wykorzystania centrali VoIP. Każdy ze smartfonów z systemem operacyjnym Andoid lub iOS może odebrać rozmowę i otworzyć drzwi. Aby skorzystać z aplikacji na urządzenia mobilne w instalacji musi być zamontowany przynajmniej jeden panel wewnętrzny Derso.

„Obraz z kamer IP może być na żywo wyświetlany na panelu wewnętrznym domofonu. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP Derso może być przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR).”

Bardzo ważną funkcją domofonów IP Derso jest możliwość integracji z systemami monitoringu IP (CCTV IP). Panel wewnętrzny automatycznie wykrywa wszystkie kamery IP w tej samej sieci pracujące w standardzie Onvif. Obraz z kamer  może być na żywo wyświetlany na panelu wewnętrznym. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP Derso może być nagrywany / przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR) obsługujący kamery strumieniujące obraz po RTSP. Integracja kamery z wideodomofonu IP z domowym systemem monitoringu pozwala na rozbudowę tego systemu bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz zwiększa bezpieczeństwo mieszkańców. Panele wewnętrzne Derso automatycznie zapisują zdjęcie dzwoniącego, a zastosowanie rejestratora sieciowego pozwala korzystać ze wszystkich możliwości związanych ze zdalnym nadzorem nad domem jednorodzinnym: zapis obrazu, detekcja ruchu czy wysłanie e-mail z obrazem z kamery wideodomofonu IP.

Zobaczy przykładowe instalacje domofonów i wideodomofonów IP Derso w domach jednorodzinnych.

Zastosowane produkty

Wideodomofon Derso C3Panel wewnętrzny 7″
Wideodomofon IP Derso z serii C to kompaktowe rozwiązanie dla domów jednorodzinnych. Obudowa o wysokiej odporności na warunki atmosferyczne (IP 65) zapewnia trwałość na długie lata. Domofony dostępne są w wersjach z pojedynczym przyciskiem, klawiaturą numeryczną lub czytnikiem kart Panel wewnętrzny współpracuje z dowolnym wideodomofonem Derso, możliwa jest również komunikacja pomiędzy panelami pracującymi w ramach jednego systemu

Często zadawane pytania związane z wideodomofonami IP Derso w domach jednorodzinnych

Jaka jest maksymalna odległość między panelem wewnętrznym a wideodomofonem?

Jeżeli do wykonania instalacji wykorzystywana jest skrętka, to limit długości jednego segmentu kabla wynosi 100 metrów. Urządzenia sieciowe takie jak switch czy router, do którego podłączone są wideodomofon i panel wewnętrzny wzmacniają sygnał i umożliwiają wydłużenie dystansu między panelem wewnętrznym i wideodomofonem IP. Chcąc transmitować sygnał na dłuższe odległości należy zastosować kabel światłowodowy.

Ile telefonów komórkowych mogę podłączyć do wiedodomofonu IP w sieci LAN?

Terminalami może jednocześnie być do 8 urządzeń (panele wewnętrzne plus smartfony z zainstalowaną aplikacją). W każdej instalacji konieczny jest co najmniej jeden panel wewnętrzny.

Jak działa funkcja przekierowania rozmowy na telefon komórkowy?

Jeżeli w ciągu ustawionego czasu (od 25 do 120 sekund) rozmowa nie zostanie odebrana na żadnym z urządzeń w domu, automatycznie zostaje ona przekierowana na wskazany numer telefonu.

Czy mogę zdalnie otworzyć drzwi z telefonu komórkowego?

Tak.

Czy panel wewnętrzny będzie współpracował z kamerami od (nazwa producenta)?

Panel wewnętrzny współpracuje z każdą kamerą pracującą w standardzie Onvif.

Czy rozmowa może być przekierowana na telefon stacjonarny?

Tak, rozmowa może być przekierowana na dowolny numer telefonu. Co więcej, rozmowę można odebrać również na komputerze z zainstalowanym softphon’em czy telefonie IP.

Czy domofon IP może być podłączony do instalacji domofonowej na kablu dwużyłowym?

Tak, należy zastosować konwerter z kabla dwużyłowego na skrętkę (two wires – ethernet converter). W miarę możliwości radzimy jednak wymianę okablowania na skrętkę.

Czy transmisja danych pomiędzy wideodomofonem a panelem wewnętrznym może odbywać się po WiFi?

Tak. Ale ze względu na zaśmiecenie pasma 2,4 GHz polecamy połączenie po kablu.

Co to jest centrala VoIP i do czego jest wykorzystywana w systemi Desro?

Centrala VoIP pozwala na zestawienie połączenia pomiędzy domofonem IP Derso a urządzeniem z którym ma się on połączyć. Jeżeli domofon IP pracować ma lokalnie (tak jak standardowe domofony analogowe – naciśnięcie przycisku powoduje dzwonienie panelu w domu) to zastosowanie centrali VoIP nie jest konieczne. Jeżeli natomiast rozmowy z domofonu przekierowywane mają być na urządzenia pracujące po za domem (telefony komórkowe, telefony stacjonarne, itd.) to do połączenia należy użyć z centrali VoIP. Za niewielką miesięczną opłatą skorzystać można z central udostępnianych przez  providerów telefonii VoIP.