Dom jednorodzinny

WIDEODOMOFONY IP DERSO W DOMU JEDNORODZINNYM

Wykonanie instalacji domofonowej w oparciu o technikę IP otwiera przed nią zupełnie nowe możliwości, m.in. przekierowanie rozmowy z domofonu na telefon komórkowy i dostęp do jego wszystkich funkcji (rozmowa, otwieranie drzwi, podgląd obrazu z kamery) przez aplikację na smartfonie (Andorid, iOS).

Praktycznie każdy nowo budowany dom jednorodzinny jest wyposażony w instalację sieciową. Decydując się na Domofon IP ograniczamy liczbę oddzielnych instalacji teletechnicznych w budynku i eliminujemy konieczność okablowania pod osobną instalację domofonową. Domofony IP komunikują się z urządzeniami (telefon IP, komputer, telefon komórkowy) pracującymi w sieci lokalnej (LAN) lub przy użyciu centrali VoIP z dowolnym urządzeniem podłączonym do Internetu, nieważne w jakim miejscu świata się ono znajduje.

“Domofony IP mogą przekierować każdą rozmowę na telefon komórkowy lub jedynie w przypadku gdy żaden z domowników nie odbierze jej na panelu wewnętrznym.”

W przypadku domu jednorodzinnego, najciekawszą możliwością domofonu IP jest zdalny dostęp do funkcji domofonu (prowadzenie rozmowy i otwieranie bramy/drzwi) z telefonu komórkowego, stacjonarnego lub internetowego. Domofony IP mogą przekierować każdą rozmowę na aplikację lub telefon komórkowy lub jedynie w przypadku gdy żaden z domowników nie odbierze jej na panelu wewnętrznym. Przekierowanie rozmowy odbywa się za pomocą zewnętrznego serwera VoIP. Korzystając z urządzeń mobilnych użytkownik może prowadzić rozmowę i otworzyć drzwi z dowolnego miejsca  na Ziemi. Co więcej, dla wideodomofonów IP Akuvox powstała dedykowana aplikacja, umożliwiająca wykorzystanie smartfonów pracujących w jednej sieci lokalnej z domofonem IP jako terminali komunikacyjnych. Komunikacja w sieci LAN odbywa się w modelu peer-to-peer, bez wykorzystania centrali VoIP. Każdy ze smartfonów z systemem operacyjnym Andoid lub iOS może odebrać rozmowę i otworzyć drzwi. Aby skorzystać z aplikacji na urządzenia mobilne w instalacji musi być zamontowany przynajmniej jeden panel wewnętrzny Derso

“Obraz z kamer IP może być na żywo wyświetlany na panelu wewnętrznym domofonu. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP może być przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR).”

Bardzo ważną funkcją domofonów IP jest możliwość integracji z systemami monitoringu IP (CCTV IP). Panel wewnętrzny automatycznie wykrywa wszystkie kamery IP w tej samej sieci pracujące w standardzie Onvif. Obraz z kamer  może być na żywo wyświetlany na panelu wewnętrznym. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP może być nagrywany / przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR) obsługujący kamery strumieniujące obraz po RTSP. Integracja kamery z wideodomofonu IP z domowym systemem monitoringu pozwala na rozbudowę tego systemu bez ponoszenia dodatkowych kosztów oraz zwiększa bezpieczeństwo mieszkańców. Panele wewnętrzne mogą automatycznie zapisywać zdjęcie dzwoniącego, a zastosowanie rejestratora sieciowego pozwala korzystać ze wszystkich możliwości związanych ze zdalnym nadzorem nad domem jednorodzinnym: zapis obrazu, detekcja ruchu czy wysłanie e-mail z obrazem z kamery wideodomofonu IP.

Zobacz przykładowe instalacje domofonów i wideodomofonów IP w domach jednorodzinnych.

Zastosowane produkty:

Akuvox R26C

Wideodomofon IP Akuvox R26C to kompaktowe rozwiązanie dla domów jednorodzinnych. Obudowa o wysokiej odporności na warunki atmosferyczne (IP 65) zapewnia trwałość na długie lata. Domofony dostępne są czytnikiem kart (R26C) lub bez niego (R26P).

Akuvox C317

Panel wewnętrzny współpracuje z dowolnym wideodomofonem IP, możliwa jest również komunikacja pomiędzy panelami pracującymi w ramach jednego systemu. Panele Akuvox o przekątnej 10” mają wbudowaną prostą centralę PBX.

Często zadawane pytania związane z wideodomofonami IP Derso w domach jednorodzinnych

Jeżeli do wykonania instalacji wykorzystywana jest skrętka, to limit długości jednego segmentu kabla wynosi 100 metrów. Urządzenia sieciowe takie jak switch czy router, do którego podłączone są wideodomofon i panel wewnętrzny wzmacniają sygnał i umożliwiają wydłużenie dystansu między panelem wewnętrznym i wideodomofonem IP. Chcąc transmitować sygnał na dłuższe odległości należy zastosować kabel światłowodowy.

Jeżeli w ciągu ustawionego czasu (od 25 do 120 sekund) rozmowa nie zostanie odebrana na żadnym z urządzeń w domu, automatycznie zostaje ona przekierowana na wskazany numer telefonu.

Panel wewnętrzny współpracuje z każdą kamerą pracującą w standardzie Onvif.

Tak, rozmowa może być przekierowana na dowolny numer telefonu. Co więcej, rozmowę można odebrać również na komputerze z zainstalowanym softphon’em czy telefonie IP.

Tak, należy zastosować konwerter z kabla dwużyłowego na skrętkę (two wires – ethernet converter). W miarę możliwości radzimy jednak wymianę okablowania na skrętkę.

Tak, choć najczęściej domofon musi być podłączony przewodem sieciowym. Ze względu na zaśmiecenie pasma 2,4 GHz polecamy połączenie po kablu.

Centrala VoIP pozwala na zestawienie połączenia pomiędzy domofonem IP, a urządzeniem z którym ma się on połączyć. Jeżeli domofon IP pracować ma lokalnie (tak jak standardowe domofony analogowe – naciśnięcie przycisku powoduje dzwonienie panelu w domu) to zastosowanie centrali VoIP nie jest konieczne. Jeżeli natomiast rozmowy z domofonu przekierowywane mają być na urządzenia pracujące po za domem (telefony komórkowe, telefony stacjonarne, itd.) to do połączenia należy użyć z centrali VoIP. Za niewielką miesięczną opłatą skorzystać można z central udostępnianych przez  providerów telefonii VoIP.