Wideodomofony IP Derso w małych i średnich firmach

W budynkach należących do małych i średnich firm bardzo istotne jest aby osoby nieupoważnione nie miały dostępu do niektórych pomieszczeń (np. magazyn czy pomieszczenia biurowe). Pracownicy często korzystający z tych pomieszczeń powinni mieć do nich szybki i wygodny dostęp. Indywidualne wideodomofony IP Derso Smart wyposażone są w czytnik RFID, dzięki czemu każdy pracownik posiadający kartę lub brelok może otworzyć drzwi w wygodny sposób, a klient może zostać wpuszczony na teren obiektu po połączeniu z portierem.

Derso domofony IP w firmie

Zastosowanie wideodomofonów IP wyposażonych w czytnik RFID pozwala na wydzielenie w budynku firmy stref dostępnych dla wszystkich (np. sprzedaż), jedynie dla pracowników (np. magazyn) lub dostępnych dla klientów po otworzeniu drzwi przez pracownika (np. sala konferencyjna).
Derso Management Software, to program dla komputerów z MS Windows pozwalający na zarządzanie systemem wideodomofonów IP Derso. Najważniejsze z oferowanych funkcji programu dla małych i średnich firm są:

  • rejestracja godziny wejścia i wyjścia na teren obiektu – każdy z pracowników ma przypisaną swoją kartę, program zapisuje godzinę otworzenia drzwi przy użyciu każdej z kart
  • archiwizacja godziny połączenia wraz ze zdjęciem osoby dzwoniącej oraz z informacją, czy drzwi zostały otwarte
  • możliwość wysłania krótkich wiadomości tekstowych na każdy z paneli wewnętrznych domofonu

W budynku rozmowy z domofonów IP Derso odbierane są na panelach wewnętrznych. Do każdego przycisku na domofonie przypisanych może być do ośmiu terminali. Istnieje również możliwość przekierowania rozmów na urządzenie mobilne, tak aby ochroniarz robiący obchód mógł w każdej chwili je odebrać. Jeżeli rozmowa nie zostanie odebrana w obrębie budynku firmy, może zostać przekierowana na dowolny numer telefonu – np. po za godzinami pracy, klienci połączą się z centralą firmy ochroniarskiej chroniącej dany budynek.

Kolejną ważną funkcją domofonów IP Derso jest możliwość integracji z systemami monitoringu IP (CCTV IP).  Obraz z kamer IP może być na żywo wyświetlany na panelach wewnętrznych Derso. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP Derso może być nagrywany i przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR) obsługujący kamery strumieniujące obraz po RTSP. Zastosowanie rejestratora sieciowego umożliwia dostęp do wszystkich funkcji związanych ze zdalnym nadzorem nad budynkiem firmy: zapis obrazu, detekcja ruchu czy wysłanie e-mail z obrazem z kamery wideodomofonu IP.

Zastosowane produkty

Wideodomofon Derso C3Panel wewnętrzny 7″Derso Management Software
Wideodomofony przeznaczone do małych firm i wszelkiego rodzaju instytucji. Wbudowany czytnik RFID umożliwia wejście na teren obiektu uprawnionym osobom.Panel wewnętrzny współpracuje z dowolnym wideodomofonem Derso, możliwa jest również komunikacja pomiędzy panelami pracującymi w ramach jednego systemuOprogramowanie do zarządzania wideodomofonami i panelami wewnętrznymi, posiada m.in. funkcje rejestracji godzin otworzenia drzwi

Często zadawane pytania związane z wideodomofonami IP Derso w małych i średnich firmach

Czy dane dotyczące godziny wejścia do firmy mogą być wyeksportowane z programu?

Tak, wszystkie dane z Derso Management Software mogą zostać wyeksportowane w formacie .xls.

Czy możliwa jest komunikacja pomiędzy panelami wewnętrznymi?

Tak, korzystając z paneli wewnętrznych można dzwonić na każdy inny panel wewnętrzny. Panele wyposażone są w kamerę, co umożliwia również wideo rozmowę.

Klient powinien mieć możliwość zadzwonienia do kilku pracowników, jaki wideodomofon najlepiej zastosować?

Wideodomofony z serii A (A3, A4 lub A5). Podobne zagadnienie opisane zostało tutaj.

Czy panel wewnętrzny będzie współpracował z kamerami od (nazwa producenta)?

Panel wewnętrzny współpracuje z każdą kamerą pracującą w standardzie Onvif.

Czy transmisja danych pomiędzy wideodomofonem a panelem wewnętrznym może odbywać się po WiFi?

Tak. Ale ze względu na zaśmiecenie pasma 2,4 GHz polecamy połączenie po kablu.

Co to jest centrala VoIP i do czego jest wykorzystywana w systemi Desro?

Centrala VoIP pozwala na zestawienie połączenia pomiędzy domofonem IP Derso a urządzeniem z którym ma się on połączyć. Jeżeli domofon IP pracować ma lokalnie (tak jak standardowe domofony analogowe – naciśnięcie przycisku powoduje dzwonienie panelu w domu) to zastosowanie centrali VoIP nie jest konieczne. Jeżeli natomiast rozmowy z domofonu przekierowywane mają być na urządzenia pracujące po za domem (telefony komórkowe, telefony stacjonarne, itd.) to do połączenia należy użyć z centrali VoIP. Za niewielką miesięczną opłatą skorzystać można z central udostępnianych przez  providerów telefonii VoIP.

Ochroniarz dość często chodzi po terenie obiektu. Jak najlepiej zrealizować odbieranie rozmów na telefonie komórkowym?

Jeżeli cały obiekt pokryty jest siecią WiFi, przekierowanie następuje po sieci lokalnej (p2p). Jeżeli natomiast całość terenu nie jest pokryta siecią WiFi, rozmowę można przekierować korzystając z sieci GSM i wirtualnej centrali VoIP.