Małe i średnie firmy

WIDEODOMOFONY IP W MAŁYCH I ŚREDNICH FIRMACH

W budynkach należących do małych i średnich firm bardzo istotne jest aby osoby nieupoważnione nie miały dostępu do niektórych pomieszczeń (np. magazyn czy pomieszczenia biurowe). Pracownicy często korzystający z tych pomieszczeń powinni mieć do nich szybki i wygodny dostęp. Indywidualne wideodomofony IP wyposażone są w czytnik RFID, dzięki czemu każdy pracownik posiadający kartę lub brelok może otworzyć drzwi w wygodny sposób, a klient może zostać wpuszczony na teren obiektu po połączeniu z portierem.

Zastosowanie wideodomofonów IP wyposażonych w czytnik RFID pozwala na wydzielenie w budynku firmy stref dostępnych dla wszystkich (np. sprzedaż), jedynie dla pracowników (np. magazyn) lub dostępnych dla klientów po otworzeniu drzwi przez pracownika (np. sala konferencyjna).

Akuvox SDMC, to program dla komputerów z MS Windows pozwalający na zarządzanie systemem wideodomofonów IP Akuvox. Najważniejsze z oferowanych funkcji programu dla małych i średnich firm są:

  • rejestracja godziny wejścia i wyjścia na teren obiektu – każdy z pracowników ma przypisaną swoją kartę, program zapisuje godzinę otworzenia drzwi przy użyciu każdej z kart
  • archiwizacja godziny połączenia wraz ze zdjęciem osoby dzwoniącej oraz z informacją, czy drzwi zostały otwarte
  • możliwość wysłania krótkich wiadomości tekstowych na każdy z paneli wewnętrznych domofonu

W budynku rozmowy z domofonów IP odbierane są na panelach wewnętrznych. Do każdego przycisku na domofonie przypisanych może być do ośmiu terminali. Istnieje również możliwość przekierowania rozmów na urządzenie mobilne, tak aby pracownik ochrony robiący obchód mógł w każdej chwili je odebrać. Jeżeli rozmowa nie zostanie odebrana w obrębie budynku firmy, może zostać przekierowana na dowolny numer telefonu – np. po za godzinami pracy, klienci połączą się z centralą firmy ochroniarskiej chroniącej dany budynek.

Kolejną ważną funkcją domofonów IP jest możliwość integracji z systemami monitoringu IP (CCTV IP).  Obraz z kamer IP może być na żywo wyświetlany na panelach wewnętrznych. Z kolei obraz z kamery wideodomofonu IP może być nagrywany i przetwarzany przez rejestrator sieciowy (NVR) obsługujący kamery strumieniujące obraz po RTSP. Zastosowanie rejestratora sieciowego umożliwia dostęp do wszystkich funkcji związanych ze zdalnym nadzorem nad budynkiem firmy: zapis obrazu, detekcja ruchu czy wysłanie e-mail z obrazem z kamery wideodomofonu IP.

 

Zastosowane produkty:

Wideodomofon Akuvox R28A

Wideodomofon IP Akuvox R20A to kompaktowe rozwiązanie dla domów jednorodzinnych i małych biur. Obudowa o wysokiej odporności na warunki atmosferyczne (IP 65) zapewnia trwałość na długie lata.

Akuvox C317

 

Panel wewnętrzny współpracuje z dowolnym wideodomofonem Derso, możliwa jest również komunikacja pomiędzy panelami pracującymi w ramach jednego systemu

Akuvox SDMC

 

Oprogramowanie do zarządzania wideodomofonami i panelami wewnętrznymi, posiada m.in. funkcje rejestracji godzin otworzenia drzwi

Często zadawane pytania związane z wideodomofonami IP w małych i średnich firmach

Tak, wszystkie dane z SDMC mogą zostać wyeksportowane w formacie csv.

Tak, korzystając z paneli wewnętrznych można dzwonić na każdy inny panel wewnętrzny. Panele wyposażone są w kamerę, co umożliwia również wideo rozmowę.

Wideodomofony R20K, R26B, R27A, R28A oraz R29 umożliwiają wywołanie od 5 do 9999 odbiorców. Podobne zagadnienie opisane zostało tutaj.

Panel wewnętrzny współpracuje z każdą kamerą pracującą w standardzie Onvif.

Tak. Ale ze względu na zaśmiecenie pasma 2,4 GHz polecamy połączenie po kablu.

Centrala VoIP pozwala na zestawienie połączenia pomiędzy domofonem IP a urządzeniem z którym ma się on połączyć. Jeżeli domofon IP pracować ma lokalnie (tak jak standardowe domofony analogowe – naciśnięcie przycisku powoduje dzwonienie panelu w domu) to zastosowanie centrali VoIP nie jest konieczne. Jeżeli natomiast rozmowy z domofonu przekierowywane mają być na urządzenia pracujące po za domem (telefony komórkowe, aplikacje mobilne, telefony stacjonarne, itd.) to do połączenia należy użyć z centrali VoIP. Za niewielką miesięczną opłatą skorzystać można z central udostępnianych przez  providerów telefonii VoIP.

Jeżeli cały obiekt pokryty jest siecią WiFi, przekierowanie następuje po sieci lokalnej (p2p). Jeżeli natomiast całość terenu nie jest pokryta siecią WiFi, rozmowę można przekierować korzystając z sieci GSM i wirtualnej centrali VoIP.